Playa del Carmen
Gezİ Rehberİ

PLAYA DEL CARMEN GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER

Playa del Carmen’e nasıl gidilir, nereler gezilir, en iyi Playa del Carmen beach clubları hangileridir, Playa del Carmen gece hayatı nasıldır, güvenli midir, kaç gün kalınır, ne yapılır, ne yenir diye merak ediyorsanız buyrun Playa del Carmen gezi rehberimi okuyun.

13 Mart’ta Tulum’dan Playa del Carmen’e doğru yola çıkıyorum. Şimdiye kadar hep ADO otobüs firmasını kullanmıştım ama bu sefer Mayab tur firmasını kullanıyorum. Otobüs bileti daha ucuz ve otobüs, şehir içindeki bazı duraklarda durup yol üzerinde yolcu indiriyor. Ama beni rahatsız etmedi açıkçası.

Playa del Carmen otobüs terminalinde wifi var. Hostum Carlos beni burada bekliyor. Bavullarımı eve bırakıyoruz ve o iş yemeğine geçerken beni 5. Cadde’ye bırakıyor. ‘Sen nasıl Meksikalısın?’ diyorum Carlos’a; ne filmlerde gördüğüm gibi bıyıkları var, üstüne bir de çok cici bir evi var. O da benim gibi mühendismiş ama GE’de çalışırken işi bırakarak serbest çalışmaya başlamış. Hatta bana da Playa del Carmen’e gel, çok iş imkanı var dediyse de ben aramalarım sonucunda hiçbir iş bulamıyorum. Malum, Türklerin başka ülkelerde iş bulması kolay değil…

5. Cadde (Calle 5) epey uzun bir cadde ve onlarca restoran, bar, hediyelik eşya ve tekila mağazalarına ev sahipliği yapıyor. Takıcılarda ciddi pazarlık payı var bu arada, söylenen fiyattan birşey almayın:) Hatta küçük 2 tane AVM ve içinde ünlü markaların mağazaları (Michael Kors, Sephora, Kiehl’s) da var. Gece bu cadde bir hayli yoğun iken gündüz aynı caddeyi tanıyamıyorsunuz.

sapkali hediyelik tekilalar tulum meksika
Hediyelik tekilaciklar

Bu arada, Meksika’ya gelip de tekila hakkında bilgi vermemek olmaz. Tekila bir tür mezcal aslında. Tekila sadece iki çeşit agave bitkisinden yapılırken, mezcal 50 çeşit agaveden yapılabiliyor. Playa del Carmen’deyken bir tekila festivaline de denk geldim. Sokak boyunca onlarca tekila ve mezcal satıcısı, ürünlerini satıyorlar ve tadım yaptırıyorlardı.

Ertesi gün Carlos sağolsun bana bir kahvaltı hazırlıyor ve meyve suyunun içine kaktüs de koyuyor! En başta kaktüsten meyve suyu mu olur diye düşünsem de ananas, portakal suyu ve kereviz de eklenen bu içecek efsane oluyor! Şimdi olsa da içsem…

Playa Xpuha’ya collectivo (minibüs) ile gidiyorum. Collectivolar ADO terminaline yakın olan Calle 2’den kalkıyor ve fiyatı 35 pezo. Playa Xpuha’ya gitmek için anayolda inip 15 dakika yürümeniz gerekiyor. Plaja birkaç ana giriş var ve giriş fiyatları farklı. Playa del Carmen’e yakın olan yerden giriş ücreti 30 pezo, ortadakinden 50 ve diğerinden giriş ücreti 100 pezo. Hafta içi bu plaja gitmiş olmama rağmen epey kalabalıktı ve çok da haz etmedim açıkçası. Burada da yosun var. Restoran ve beach clublar ise Tulum’dakilere göre daha kötü olduğu halde şezlonglarını kullandırmak için 1,000 pezo isteyeni var. Farklı bir yer göreyim diyorsanız gidebilirsiniz buraya. Hatta kitesurf dersi de veriyorlar ve saati 1,600 pezo. 9 saatte ögretiyolarmış ama bana pahalı geldi fiyatı. Ben gitmedim ama Playa Xpuha’ya giderken yol üzerinde Cenote del Eden var, buraya da uğrayabilirsiniz.

Aynı akşam Carlos ile birlikte Grand Hyatt Otel’deki Mexpat gecesine katılıyoruz. Her ülkeden insan var; Çek Cumhuriyeti, Kanada, Amerika, Türkiye… bu kişiler genelde home office çalışıyorlarmış. Benim tanıştığım expatler, Playa del Carmen’e tatile gelip burada kalmayı tercih etmişler ve kendi ülkelerinden burada iş yapan bir şirket bularak çalışmaya başlamışlar.

15 Mart’ta Playa del Carmen’de okyanus kenarındaki tek hostel olan Hostel La Isla Playa’ya geçiyorum. Önce Selina Hostel’e gittim ama resepsiyon görevlisinden pek haz etmeyince bu hostele gelmeye karar verdim. Günlük 180 pezo.

Merkezdeki sahil sırf yosun – ama ciddi anlamda! O sebeple Playa Mamitas’a yürüyorum. Burası epey uzun bir plaj. Yol üzerinde beach clublar ve oteller var; havlunuzu serip güneşlenebilirsiniz. Grand Hyatt Otel’in önündeki Kool Beach Club’ta parti gündüz başlıyor ve güzel müzikler çalıyor. Biraz daha ileride The Reef Coco Beach var ve burası daha sakin. Daha fazla yürümek istemediğim için havlumu serip güneşleniyorum. Sahilde meyve, takı satan kişilere de rastlıyorsunuz. Cancun’da Mercado 28’den satın almış olduğum kolyenin benzerlerinden burada da satılıyor.

Aynı akşam ne yapsam diye dolaşırken Cuma gecesi olması vesilesiyle hostele erken dönmek istemiyorum. Fat Tuesday isimli barın önünden önceki akşam da geçmiş ve beğenmiş olduğum için tekrar oraya doğru gidiyorum. Dışarıda durup içeride eğlenen insanları izlerken beni gören bir garson beni içeri davet ediyor. Para harcamak istemiyorum deyince ‘Gel, bendensin’ diyor:):) Burada Emiliano ve Arjantinli arkadaşları ile tanışıyorum. O gün doğumgünüymüş. İlk defa Arjantinlilerle akşam vakit geçiriyorum ve inanılmaz eğleniyorum. Yaklaşık 10 kişilik bir arkadaş grubu, tatillerini ayarlayıp Meksika’ya gelmişler. Sonradan tanıştığım Arjantinli gruplarda da bu tarz bir eğilimi gördüm çünkü kendi büyük arkadaş gruplarıyla eğlenmeyi tercih ediyorlar. O akşam enteresan bir olay da oluyor. Emiliano sarhoş olup kendini kötü hissedince ve arkadaşlarının çok da umrunda olmayınca ona yardımcı oluyorum, lavaboya götürüyorum, bekliyorum vs. Sonrasında arkadaşlarından biri buna çok şaşırdığını söylüyor çünkü anladığım kadarıyla kadınlar erkeklere pek de yardım etmiyor bu şekilde. Sonrasında Santino isimli gece klübüne gidiyoruz ama aşırı kalabalık olduğu için ben çok durmuyorum.

Ertesi gün, Isla Cozumel’e şnorkel turu için gidiyorum. Asıl amaç kocaman denizyıldızlarını görmek:)  Mesoamerican Reef, dünyadaki en uzun ikinci resif. 1,000 kilometre uzunluğa sahip olan bu resif, Yucatan’dan başlayarak Honduras’a kadar uzanıyor ve tahmin edebileceğiniz gibi çok çeşitli bir deniz hayatına (köpekbalığı, deniz köpekbalığı dahil) ev sahipliği yapıyor. Yucatan’daki diğer yerlerde olduğu gibi Playa del Carmen’de de dalış turlarına katılabilirsiniz. Playa del Carmen’den Isla Cozumel adasına giden iki feribot şirketi var: Winjet ve Ultramar. Winjet gidiş dönüş 350 pezo, diğeri 400 pezo ve bu biletler 6 ay geçerli açık bilet. Ama feribot biletinizi şnorkel turu satan firmayla alınca daha ucuza (250-300 pezo) alabiliyorsunuz. Feribot iskelesinin önünde bu biletleri 250 pezoya satan kişiler de var ancak neden ucuza satılıyor ve problem yaratır mı anlayamadım. Feribottan indikten sonra tur şirketini bulup bota biniyoruz. Botla Palancar, Colombia, El Cielito kiyilarini geziyoruz. Bot çok yavaş olduğu icin gidiş-geliş toplam 2 saat sürüyor. Palancar resifinde bir de kaplumbağaya rastlıyoruz. Aslında bu resiflerde köpekbalığı ve vatoz görme ihtimali de varmış ama bize denk gelmedi. Hatta Emiliano, scuba diving yaparak köpekbalıklarıyla yüzmüş… Her resifte onar dakika duruyoruz sadece. Sonrasında denizyıldızlarıyla dolu olan muhteşem sahile gidiyoruz. Her birinin büyüklüğü en az 20 cm. En son da gerçek mi değil mi algılamakta zorluk çektiğimiz bir cennette mola veriyoruz. Su o kadar berrak ve temiz ki herkes yüzlerce fotoğraf çekiliyor. Adanın batı yakasında çok plaj yok ancak güneye doğru indikçe plajlar ve oteller başlıyor. Batı sahilinde beyaz kum yok ama en azından yosun da yok. Adanın doğu yakasındaki plajlar ise beyaz kumlara ev sahipliği yapıyormuş. Eğer Isla Cozumel’in doğu yakasında kalmaya karar verirseniz taksiye 65 USD ücret vermeniz gerekiyor. En güzeli 25-30 dolara scooter kiralamak.

Snorkel turu bitince 1 saat daha adada kalıp hediyelik eşya dükkanlarını geziyorum. Fiyatlar Playa del Carmen ile aynı. Isla Cozumel’de banka da var eğer nakit ihtiyacınız varsa. Tulum’da banka kartım kopyalandığı ve hesabımdan para çekildiği için para çekmekte temkinliyim. İnternetim olmadığı için bir cafeden rica edip internete bağlanıyorum ve bir banka hesabımdan ihtiyacım olduğu kadar parayı transfer ederek koşturarak para çekiyorum.

Akşam yine Fat Tuesday’e geçiyorum latin müzikleri dinlemek için. Emiliano ve arkadaşları da orada. Biraz laflıyoruz ve ben ertesi gün Isla Holbox’a gideceğim için hostele geçiyorum.

Isla Cozumel’deki turun videosunu izleyip yorumlarınızı bırakabilirsiniz.

Playa del Carmen’de Nerede Kalınır?

Playa del Carmen’de çok fazla hostel ve otel seçeneği var. Hostel La Isla Playa’da iki gece kaldım ve fena değildi. En azından terasındaki hamakta deniz manzarasının tadını çıkardım. Bütçenize göre bir konaklama yeri mutlaka bulursunuz.

Playa del Carmen’de Kaç Gün Kalınır?

Ben 4 gece kaldım ama 2-3 gece daha kalmak isterdim.

Playa del Carmen Hakkında Bİlİnmesİ Gerekenler

– Playa del Carmen’de bulvarlar beşer beşer artan sayılarla, sokaklar ise ikişer ikişer artan sayılarla isimlendiriliyor. O sebeple adresleri bulmakta sıkıntı yaşamazsınız.

– Çok fazla Amerikalı turist olduğu için halk güzel İngilizce konuşabiliyor.

– Playa del Carmen`e gelmişken Xcaret eğlence parkına da gitmek isteyebilirsiniz. Detaylar Xcaret internet sitesinde var ama giriş ücretleri bana uçuk geldi açıkçası.

Playa del Carmen Yeme-İçme Rehberİ

Denizden uzaklaştıkça arka caddelerdeki restoranlarda fiyatlar azalıyor. Çok fazla restoran ve bar var. İster Meksika, ister dünya mutfağı, herhangi bir yerde karnınızı doyurabilirsiniz. Ben tercihimi tostadalardan yana kullandim hep:)

Playa del Carmen Gece Hayatı

Playa del Carmen’de benim favori barım Fat Tuesday oldu. Latin müzik çalıyor ve insanlar devamlı dans ediyor. Eğer doğumgününüzse bedava içki veriyorlar ve enteresan bir ritüel yapıyorlar. Çok anlatmayayım, gidin görün bu ritüeli ya da bana mesaj atın, anlatayım:)

Santino isimli gece klübü de benden tam puan aldı. Buraya genelde Arjantinliler gidiyormuş. Zaten nerede Arjantinli, orada eğlenceJ

Ben gitmedim ama Coco Bongo, Mandala, Jaguars ve Palazzo da Playa del Carmen’deki yüksek puanlı gece klüpleri arasında. Cancun`daki Coco Bongo’yu beğenmiştim, burası da keyiflidir diye düşünüyorum.

Playa del Carmen gece hayatı hakkında detaylı bilgi için yandaki videoyu da izleyebilirsiniz.

Isla Holbox gezi notlarımı da okuyabilirsiniz zira huzurlu bir tatili bu adada bulabilirsiniz.

error

Gezi yazılarımı beğendiyseniz diğer sosyal medya hesaplarımı da takip edebilirsiniz:)